Ενημερωτικό σημείωμα συνεδρίασης της 12/06 του ΔΣ της Β’ ΕΛΜΕ Αιτ/νιας

Ενημερωτικό σημείωμα συνεδρίασης του

ΔΣ της Β’ Εsymmetoxi-340x160ΛΜΕ Αιτ/νιας.

Καρανίκας Σωτήρης

Κουμπαρούλης Γεώργιος

Εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της
«ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ»

Θέμα: Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΔΣ της Β΄ΕΛΜΕ Αιτ/νιας που έγινε την Δευτέρα 12/6/2017.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΔΣ της Β’ ΕΛΜΕ Αιτ/νιας που έγινε στις 12/06/2017 το απόγευμα, η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 7:30 μμ και περατώθηκε στις 11:45 μμ, σε αυτό το χρονικά διάστημα συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα:

  1. Έγινε ενημέρωση από  συνάδελφο ειδικής αγωγής σχετικά με τις αλλαγές που νομοθέτησε το Υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή. Συγκεκριμένα το Υπουργείο Παιδείας σε τελευταία τροποποίηση του προγράμματος σπουδών των ειδικών σχολείων μετατρέπει τα μαθήματα από ειδικότητας σε μαθήματα ΣΕΠ, και την φοίτηση από πενταετή την κάνει οκταετή. Αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι ότι οι αναπληρωτές, συνάδελφοι ειδικοτήτων, να χάνουν το ωράριο τους και επί της ουσίας τις θέσεις τους τα  επόμενα χρόνια. Καταγγείλαμε αυτή την απόφαση του υπουργείου για τον τρόπο που μεταχειρίζεται τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής αλλά και τα παιδιά που φοιτούν σε αυτές τις ευαίσθητες δομές.
  2. Έγινε συζήτηση στο πολύ μεγάλο θέμα που έχει προκύψει με τον τρόπο εγγραφής των μαθητών στα ΕΠΑΛ. Το υπουργείο προκειμένου να αντιμετωπίσει το θέμα των υποτιθέμενων εικονικών εγγραφών εφαρμόζει τις ηλεκτρονικές εγγραφές. Ο γονιός κάθε μαθητή, που θέλει να εγγράψει το παιδί του σε κάποιο τμήμα του ΕΠΑΛ, θα πρέπει με τους κωδικούς του TAXISNET να μπει στο σύστημα και από εκεί να κάνει την εγγραφή για το ΕΠΑΛ που θέλει και στο τμήμα που θέλει. Επίσης όλες οι ενέργειες των γονιών θα πρέπει να ολοκληρωθούν σε διάστημα μόνο πέντε  ημερών, χωρίς καμία ενημέρωση των γονιών, αλλά ούτε και των καθηγητών και σχολείων αφού ακόμα το σύστημα δεν είναι έτοιμο. Στο τέλος τα τμήματα που θα εγκριθούν θα είναι μόνο αυτά που θα έχουν κάνει εγγραφές πάνω από 14 μαθητές. Τα προηγούμενα χρόνια οι εγγραφές ολοκληρώνονταν περίπου στις 20 Σεπτεμβρίου, πράγμα πολύ πιο φυσιολογικό από το πενταήμερο που λέει η καινούργια οδηγία.

Κάθε απόφαση, απ’ όπου και να παρθεί, αποσκοπεί σε κάτι, άλλοτε προφανές άλλοτε όχι. Η συγκεκριμένη απόφαση αποσκοπεί στην συρρίκνωση της τεχνικής εκπαίδευσης, ο στόχος φαίνεται να είναι ξεκάθαρος. Βάζοντας ξεκάθαρα εμπόδια στη δημιουργία τμημάτων για να μην προλάβουν να δημιουργηθούν τμήματα, μετά το κλείσιμο των εγγραφών κανένας δεν θα μπορέσει να υποστηρίξει την δημιουργία τμημάτων με εγγραφές 6 ή 7 μαθητών. Η ίδια η κοινωνία θα σταθεί απέναντί μας αν προσπαθήσουμε να διεκδικήσουμε οτιδήποτε. Με αυτό το τρόπο πολύ απλά θα συρρικνωθούν οι «πολυδάπανες» δομές της τεχνικής εκπαίδευσης με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην έχουν τις επιλογές που θέλουν, αφού τα τμήματα δεν θα έχουν δημιουργηθεί. Αλλά και οι εκπαιδευτικοί να μένουν χωρίς ωράριο, δηλαδή στον αέρα αφού πλέον τα κενά είναι ελάχιστα, κυρίως για τους εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων οι οποίοι και στελεχώνουν αυτά τα σχολεία.
Γι’ αυτό το τόσο σοβαρό θέμα θα πρέπει να κινητοποιηθεί ο κλάδος μας, θα πρέπει να διεκδικήσουμε την αλλαγή του νόμου έτσι ώστε να αλλάξει η ημερομηνία των εγγραφών και να δοθεί περισσότερο χρονικό όριο στους γονείς να κάνουν τις εγγραφές των παιδιών τους. Θα πρέπει επίσης να ζητήσουμε και την υποστήριξη των ολιγομελή τμημάτων που δημιουργούνται στα περιφερειακά σχολεία. Με σκοπό την ενημέρωση και κινητοποίηση του κλάδου αποφασίσαμε να γίνει μια γενική συνέλευση στο 1ο ΕΠΑΛ Αγρινίου. Εκεί με καλεσμένους κυρίως τους συλλόγους εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ της περιοχής μας αλλά και όλους τους συναδέλφους και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων θα ξανακουβεντιάσουμε το πρόβλημα και θα πάρουμε αποφάσεις για τους τρόπους αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης. Επίσης συμφωνήθηκε να συναντηθούμε με τους βουλευτές του νομού για να τους θέσουμε τα προβλήματα, λόγω της πολιτικής της συρρίκνωσης των δημόσιων δομών.

  1. Έγινε συζήτηση για την ανακοίνωση υποστήριξης συναδέλφου που εξέδωσε η Β’ ΕΛΜΕ την περασμένη εβδομάδα. Το θέμα για συζήτηση έφερε ο διευθυντής του σχολείου όπου υπηρετεί ο συνάδελφος της ανακοίνωσης. Ο διευθυντής του σχολείου θεώρησε ότι η ανακοίνωση της Β’ ΕΛΜΕ δυσφημεί το σχολείο που διοικεί και κατ’ επέκταση και αυτόν προσωπικά. Ακόμα θεώρησε την ανακοίνωση ρατσιστική. Η πλειοψηφία του συμβουλίου εξήγησε ότι ο σκοπός της ανακοίνωσης ήταν πέρα για πέρα υποστηρικτικός προς τον συνάδελφο και τίποτα παραπάνω, δεν υπήρχε η παραμικρή πρόθεση να θίξει οποιονδήποτε, πολύ περισσότερο το συγκεκριμένο διευθυντή γνωστό για το ήθος και την ακεραιότητα του. Επίσης αναφέρθηκε ότι το κείμενο μόνο ρατσιστικό δεν ήταν. Δεσμευτήκαμε να ξανασυζητηθεί το θέμα σε επόμενο συμβούλιο.

 

  1. Ένα άλλο θέμα που συζητήθηκε ήταν αυτό του τρόπου επιλογής των διευθυντών. Το ερώτημα που τέθηκε ήταν κατά πόσο ο τρόπος επιλογής των διευθυντών σήμερα είναι προπομπός της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού αύριο; Γι’ αυτό το ερώτημα κατατέθηκε πρόταση για αποχή του κλάδου από όλη τη διαδικασία. Η πρόταση για αποχή δεν πέρασε.
    Στη συνέχεια της διαδικασίας τέθηκε το θέμα της στάσης των αιρετών στη επιλογή των διευθυντών. Κατατέθηκε πρόταση η οποία έλεγε ότι οι δυο αιρετή της περιοχής μας να δεσμευθούν σε κοινή στάση για του υποψήφιους διευθυντές που έχουν ποσό αρνητικής γνώμης πάνω από το 4/5 του συλλόγου καθηγητών. Το σκεπτικό της πρότασης είναι το εξής, από τη στιγμή που η γνώμη του συλλόγου καθηγητών που ακολουθεί κάθε υποψήφιο δεν δεσμεύει το διευρυμένο ΠΥΣΔΕ, οι δυο αιρετοί, εκπρόσωποι των καθηγητών στο διευρυμένο, να υποστηρίξουν την άποψη των συλλόγων, ζητώντας αποκλεισμό από την διαδικασία επιλογής των υποψηφίων αυτών με τόσο μεγάλο ποσό αρνητικών ψήφων. Με αυτό τον τρόπο θα διορθωθούν καταστάσεις όπου υποψήφιοι με πολλά τυπικά προσόντα, αλλά αρνητική γνώμη συλλόγου, δεν θα περάσουν σε επόμενη φάση επιλογής.

Με εκτίμηση

Καρανίκας Σωτήρης

Κουμπαρούλης Γεώργιος